کد خبر 496058
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: روز به روز چالش‌های بخش آب متفاوت‌ می‌شود به طوری که کشور در آستانه تغییر اقلیم به سمت کاهش نزولات جوی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا جانباز بعداز ظهر امروز در همایش معاونان شرکت‌های آب و فاضلاب اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت موجود در تابستان سال جاری و براساس گزارش شرکت مهندسی آب و فاضلاب بیش از 540 شهر در آستانه تنش آب بود که با وجود این تنش‌ها توانستیم از بحران پیش رو در تابستان عبور کنیم.

وی یادآور شد: روز به روز چالش‌های بخش آب متفاوت‌ می‌شود به طوری که کشور در آستانه تغییر اقلیم به سمت کاهش نزولات جوی قرار گرفته و با افزایش جمعیت مواجه است که در شرایط موجود با سطوح مدیریت قبلی نمی‌توان چالش‌های فعلی را مدیریت کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: خط قرمز وزارت نیرو موضوع کنترل کیفی است به طوری که نباید در هیچ نقطه کشور آبی که خارج از استاندارد است به مردم ارائه شود.

جانباز خاطرنشان کرد: همایش معاونین بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب با رویکرد تبادل تجربیات برتر برگزار می‌شود و دراین راستا باید مستندسازی تجارب مورد توجه قرار گیرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز اظهار داشت: تابستان امسال با وجود کمبود آب که می‌توانست 547 شهر را با تنش آب متاثر کند توانستیم از این تنش‌ها و محدودیت‌ها به شکل مطلوب عبور کنیم.

حمیدرضا تشیعی ‌‌ابراز داشت: کمبود منابع آبی و منابع مالی به عنوان دو چالش اصلی پیش روی شرکت‌های آب و فاضلاب مطرح است و با توجه به اینکه کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد با چالش کمبود آب و محدودیت منابع مالی مواجه هستیم.

تشیعی توانمندسازی بهره‌بردار و بهره‌برداری و افزایش امکانات از طریق جلب مشارکت‌های محیطی را از جمله انتظارات از معاون بهره‌بردار عنوان کرد و ابراز داشت: باید این موضوع مدنظر باشد که معاون بهره‌برداری علاوه بر ارائه دهنده خدمات گیرنده خدمات نیز محسوب می‌شود.

شایان ذکر است همایش معاونین بهر‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب 24 و 25 آبان ماه با رویکرد تبادل تجربیات برتر شرکت‌ها در حوزه بهره‌برداری به میزبانی شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس